منو دسترسی

عاشقان برگر: تاریخچه محبوبترین ساندویچ دنیا

1399/04/22 در ساعت 08:20:00

برگر یکی از محبوب ‌ترین غذاها در کل دنیا که تنها در آمریکا بیش از 40 میلیون سرو در طول یک سال را به نام خود ثبت می‌کند.

عاشقان برگر: تاریخچه محبوبترین ساندویچ دنیا

برگر یکی از محبوب ‌ترین غذاها در کل دنیا که تنها در آمریکا بیش از 40 میلیون سرو در طول یک سال را به نام خود ثبت می‌کند. با این حال پیشینه این غذای هیجان انگیز عمری نزدیک به 100 سال دارد. 

بنیان اولیه برگر با اهلی کردن حیوانات و گسترش شهر هامبورگ در آلمان به عنوان یک مرکز تجاری در قرن 12 میلادی گذاشته شد. حالا می‌پرسید هامبورگ آلمان و برگر چه ربطی به هم دارند؟ براتون میگم که این دوتا کاملا به هم مربوط هستند. 

تاریخچه برگر

سفر می‌کنیم به سال 1848، درست زمانی که انقلاب سیاسی آلمان وضعیت 39 شهر را دگرگون کرد و آمار مهاجرت به آمریکا روز به روز افزایش پیدا کرد. با افزایش شمار مهاجرین آلمانی به آمریکا غذاهای آلمانی وارد فرهنگ آمریکایی شدند و رستوران‌ها غذایی که به استیک هامبورگ معروف بود به منوی خود اضافه کردند. در آن زمان هامبورگ به دلیل کیفیت بالای گوشت در کل جهان شناخته شده بود.

در اواسط قرن 19 میلادی، چرخ کردن گوشت خام به عنوان یکی از شیوه‌های رفع مشکلات گوارشی توسط پزشکی به نام جیمز اچ سالیزبری توصیه می‌شد. با این توصیف استیک هامبورگ به استیک سالیزبر تغییر نام داد و در این دوران اولین چرخ گوشت خانگی نیز به تولید انبوه رسید. در همین سده برگر از بشقاب‌های استیک خوری روی نون های گرد و خوشمزه نقل مکان کرد و بر سر این ابداع هنوز که هنوزه بحث و جدل هست اما یکی از فرضیه‌ها به رستوران‌های بین راهی آمریکا برمی‌گردد. در هر صورت ابداع جذابی بوده چون برگر به محبوب ترین ساندویچ قرن بدل شد. 


تنوع در برگر

برگر در طول این سال‌ها دست خوش تغییرات زیادی شده و سرآشپزهای مختلف برای رضایت مشتریان با سلیقه‌های گوناگون تغییرات بسیاری در برگر ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال گرون‌ترین و در عین حال متفاوت ‌ترین برگر دنیا متعلق به رستوران هونکی تونک در لندن هست که در دستور پخت آن خاویار و زعفران ایرانی به کار برده می‌شود.


برگرهای روکالانژ 

توی کافه رستوران روکالانژ برگرهای ویژه‌ای سرو میشه که ارزش امتحان کردن را بدون شک دارند. توی منو 4 مدل برگر مشاهده خواهید کرد با عنوان: برگر، فول برگر، چیکن برگر و گرند چیکن برگر


فول برگر روکالانژ

 یک برگر هیجان انگیزه که حتما باید طعم و ترکیباتش امتحان کنید. 

ترکیبات: 200 گرم راسته گوساله + بیکن + پنیر چدار + خیارشور + گوجه فرنگی + کاهو فرانسه + سس مخصوص + پیاز سوخاری + سیب زمینی سرخ کرده


گرند چیکن برگر روکالانژ

روکالانژ نه تنها تمام ترکیبات چیکن برگر داره بلکه خیلی خفن‌تر شده و عاشق‌های برگر بدون شک طرفدار پر و پا قرصش خواهند بود. 

ترکیبات: ران مرغ سوخاری + بیکن + پنیر چدار + خیارشور + گوجه فرنگی+ کاهو فرانسه + سس مخصوص + سالاد کلم + سیب زمینی سرخ کرده

گلد برگر روکالانژ

گلد برگر روکالانژ یک برگر منحصر به فرده چرا؟ چون گوشت دنده با روکشی از طلای خوراکی داره!!

ترکیبات: دنده گوساله + ورق طلا + بیکن + پنیر چدار + خیارشور + گوجه فرنگی + کاهو فرانسه + سس مخصوص + پیاز سوخاری + سیب زمینی سرخ کرده


اگر برگرها و چیکن برگرهای روکالانژ را امتحان کردید زیر همین مطلب برای ما نظرات و پیشنهادات خودتون بنویسید :)


نظر جدید
0%

سبد خرید